Πράσινο φως από την Ολομέλεια δόθηκε σήμερα στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης: «Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό και λοιπές διατάξεις». Υπερψήφισαν, εκτός από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ, η ΝΔ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων, ενώ «όχι» είπαν Χρυσή Αυγή, Δημοκρατική Συμπαράταξη ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ και ΚΚΕ.
Ο αρμόδιος Υπουργός, Δ. Παπαδημητρίου μίλησε για πρώτη φορά στη Βουλή με τη συγκεκριμένη ιδιότητα, επισημαίνοντας ότι το συζητούμενο νομοσχέδιο επιδιώκει τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και εντάσσεται σε μία σειρά παρεμβάσεων που ξεκίνησαν με τους νόμους για τις δημόσιες συμβάσεις και τις ιδιωτικές επενδύσεις και θα ολοκληρωθούν με την ψήφιση των νομοσχεδίων για τις υπηρεσίες μιας στάσης και την αδειοδότηση επιχειρήσεων. Τόνισε δε ότι παρά το γεγονός ότι περιλαμβάνει δράσεις στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης – γεγονός που δικαιολογεί τον επείγοντα χαρακτήρα της διαδικασίας – αποφεύγονται οι αποσπασματικές ρυθμίσεις.
Αναφερόμενος στο άρθρο 19 του νομοσχεδίου, το τελευταίο κομμάτι του οποίου αφορούσε ηπιότερη μεταχείριση επιχειρήσεων που ενώ ολοκλήρωσαν τα επενδυτικά τους προγράμματα διαπιστώθηκε εκ των υστέρων έλλειψη στην κάλυψη της ιδίας συμμετοχής κατά τον χρόνο υπαγωγής και νόμιμη κάλυψή της εντός του χρονικού ορίου υλοποίησης της επένδυσης και αποσύρθηκε ύστερα από τις έντονες αντιδράσεις μέρους της αντιπολίτευσης που την χαρακτήρισαν φωτογραφική διάταξη, είπε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει και η απόσυρση έγινε προκειμένου να δημιουργηθεί μία αρραγής εθνική γραμμή χωρίς αστερίσκους. «Στην πραγματικότητα πρόκειται για ρύθμιση που αποκαθιστά μία ενιαία διοικητική προσέγγιση στο ζήτημα της ίδιας συμμετοχής κατά τα πρότυπα του εν ισχύ αναπτυξιακού νόμου 4399/2016», τονίζοντας ότι το άρθρο 19, στο σύνολό του, αυστηροποιεί το θεσμικό πλαίσιο για την αποτροπή της χρήσης εικονικών τιμολογίων από τους φορείς επενδυτικών σχεδίων, «γεγονός που αγνόησε ή συσκότισε μερίδα της αντιπολίτευσης».
Ως προς την εγκατάσταση GPS σε βυτιοφόρα για τη μεταφορά πετρελαιοειδών, όπως και σε πλωτά εφοδιαστικά μέσα, τόνισε ότι δεν καταργείται, ούτε καθίσταται προαιρετικό, αλλά πλέον το κόστος του συστήματος δεν θα καταβάλλεται υποχρεωτικά από τον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή του βυτιοφόρου, αλλά αυτές οι κατηγορίες επαγγελματιών θα έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν ελεύθερα την κάλυψη αυτού του κόστους με την εταιρία χονδρικής εμπορίας καυσίμων με την οποία συνεργάζονται (άρθρο 15).
Τα δύο αυτά ζητήματα αποτέλεσαν βασικά σημεία διαφωνίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ με το νομοσχέδιο, οδηγώντας τη τελικά στην καταψήφισή του. Από την πλευρά του, το ΚΚΕ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην τροπολογία της Υπουργού Εργασίας, Ε. Αχτσιόγλου που απελευθερώνει το επάγγελμα των Ιδιωτικών Γραφείων Ευρέσεως Εργασίας και «ρίχνει στα νύχια των δουλεμπορικών γραφείων 1,5 εκατομμύρια ανέργους».