Στην Ολομέλεια εισάγεται αύριο προς συζήτηση – και αναμένεται να ψηφιστεί την ίδια αυτή μέρα – το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης». Με τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία ρυθμίζεται ο τρόπος επιλογής και τοποθέτησης των διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εργαστηριακών κέντρων. Η ρύθμιση καθίσταται αναγκαία ύστερα από την υπ’ αριθμόν 711/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που ακύρωσε την απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας, Τάσου Κουράκη, η οποία όριζε τη διαδικασία επιλογής διευθυντών σύμφωνα με τον Νόμο 4327/2015, δηλαδή με την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Το υπό συζήτηση νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει συγκεκριμένο τρόπο αξιολόγησης των υποψηφίων. Ειδικότερα, το κριτήριο της συμβολής του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο, της προσωπικότητας και της γενικότερης συγκρότησής του αποτιμάται με συνέντευξη των υποψηφίων από τα οικεία περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια (Π.Υ.Σ.Π.Ε./Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) - με τη διευρυμένη επταμελή τους σύνθεση - τα οποία εκδίδουν ειδικώς αιτιολογημένη απόφαση. Για τη μοριοδότηση της συνέντευξης τα ανωτέρω συμβούλια συνεκτιμούν τα στοιχεία του υπηρεσιακού φακέλου των υποψηφίων, καθώς και τα στοιχεία του φακέλου υποψηφιότητάς τους.
Επιπρόσθετο εργαλείο κρίσης για τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια αποτελεί η διατύπωση της γνώμης των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών που ωστόσο δεν δεσμεύει το αποφασίζον συλλογικό όργανο κατά τη μοριοδότηση, αλλά δρα επικουρικά στη διαμόρφωση μιας συνολικής εικόνας των προσόντων των υποψηφίων. Σε κάθε περίπτωση όλοι οι υποψήφιοι δύνανται κατά τη διαδικασία της συνέντευξης αφενός να υποστηρίξουν πλήρως την υποψηφιότητά τους αφετέρου να διατυπώσουν ενδελεχώς τις απόψεις τους επί των διαλαμβανομένων στο πρακτικό του συλλόγου των διδασκόντων, αν αυτό υπάρχει.
Τέλος, στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι σκοπός της Κυβέρνησης είναι να φέρει νομοθετική ρύθμιση που θα αλλάζει τον τρόπο εκλογής των οργάνων διοίκησης των ΑΕΙ, καθώς και να επεξεργαστεί το συντομότερο δυνατό ένα νέο σύστημα επιλογής για τα υπόλοιπα στελέχη της εκπαίδευσης.