Παρά την περί του αντιθέτου προσπάθειας από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, ακροδεξιές ομάδες και νεοναζι, 1.500 προσφυγόπουλα πέρασαν τις πόρτες των καινούριων τους σχολείων το μεσημέρι της Δευτέρας.
Τον τελευταίο μήνα γίναμε μάρτυρες παράλογων και παράνομων αντιδράσεων από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και ακροδεξιές ομάδες, με φόντο τη φοίτηση των παιδιών των προσφύγων σε δημόσια σχολεία της χώρας. Στη Μυτιλήνη μπορεί να προσπάθησαν να «μαζέψουν» αυτά που είδαμε και διαβάσαμε, μα την ίδια στιγμή στο Ωραιόκαστρο επιμένουν στην άρνηση υποδοχής των παιδιών των προσφύγων. Δηλώσεις, βίντεο και φωτογραφίες ντροπής έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο, παράλληλα με προσπάθειες διασφάλισης του (αυτονόητου!) δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση από αλληλέγγυους, άλλους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και φορείς. Και αυτές πάντα θα είναι ισχυρότερες.
Σήμερα το πρωί, οι περισσότεροι γονείς του Δημοτικού Σχολείου Προφήτη, του Δήμου Βόλβης, δεν άφησαν τα παιδιά τους να πάνε στο σχολείο, καθώς δεν επιθυμούν την κοινή φοίτησή τους με προσφυγόπουλα. Μόλις 13 από τους 130 μαθητές του σχολείου πήγαν για μάθημα ενώ σε δηλώσεις της Τοπικής Κοινότητας Προφήτη διαβάζουμε ότι οι γονείς δεν επιθυμούν την ένταξη των προσφύγων στην ευρύτερη κοινωνία και προτείνουν την δημιουργία σχολείων στο hot spot, ώστε να παραμείνουν εκεί τα παιδιά των προσφύγων, μαζί με τους γονείς τους (!) Η διαλλακτικότητα τους, μάλιστα, εξαντλείται στην «αντιπρόταση» φοίτησης των παιδιών σε σχολεία διπλανών χωριών.
Να θυμίσουμε ότι από την Δευτέρα 10 Οκτωβρίου στις 2 το μεσημέρι ξεκίνησε και επίσημα η φοίτηση σε σχολεία της επικράτειας για 1.500 προσφυγόπουλα. Κλίμα ενθουσιασμού επικράτησε στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων ήδη από τις ημέρες προεγγραφής, ενώ ο αριθμός των νέων αιτήσεων ήταν πολύ μεγάλος.
Ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης, επιστράτευσε 12 λεωφορεία για τη μεταφορά των μαθητών, ενώ ανέλαβε και την διανομή school kits σε κάθε παιδί δημοτικού, τα οποία περιλαμβάνουν τετράδια, κασετίνα, στυλό, μολύβια, μαρκαδόρους, γόμα, ξύστρα και ψαλίδι. Αμέσως μετά την προσέλευση των παιδιών στα σχολεία, τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους νέους για αυτά χώρους, γνώρισαν τους δασκάλους και καθηγητές και παρέλαβαν τα βιβλία και τις σχολικές τσάντες τους.
Το πρόγραμμα διδασκαλίας θα αποτελείται από 4 ώρες καθημερινά, κατά τις οποίες τα προσφυγόπουλα θα μαθαίνουν ελληνικά, αγγλικά - ή κάποια άλλη ξένη γλώσσα της επιλογής τους- μαθηματικά και πληροφορική και φυσικά δεν θα λείπουν διδακτικές ώρες αφιερωμένες στα καλλιτεχνικά και τον αθλητισμό.
Πιο συγκεκριμένα, για τα τα Δημοτικά Σχολεία, οι διδακτικές ώρες κατανέμονται ως εξής:
Ελληνική Γλώσσα 6 ώρες
Αγγλικά 4 ώρες
Μαθηματικά 3 ώρες
Φυσική Αγωγή 3 ώρες
ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας) 2 ώρες
Αισθητική Αγωγή (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή) 2 ώρες.
Ενώ για τα Γυμνάσια:
Ελληνική Γλώσσα 6 ώρες
Αγγλικά 4 ώρες
Μαθηματικά 4 ώρες
Φυσική Αγωγή 2 ώρες
Πληροφορική 2 ώρες
Πολιτισμός και Δραστηριότητες 2 ώρες.
Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι να λειτουργήσουν συνολικά 800 τμήματα υποδοχής, για 22.000 περίπου προσφυγόπουλα ανά τη χώρα. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMΙF) έχει εξασφαλίσει τους αναγκαίους για το πρόγραμμα αυτό πόρους, ενώ έχει συμβάλει επίσης ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μεταφορά των παιδιών με λεωφορεία και συνοδούς και ο ΔΟΜ μαζί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για το κόστος των σχολικών σακιδίων.