Για την υλοποίηση ενός οράματος για τη Δυτική Ελλάδα, μίλησε σήμερα ο πρωθυπουργός, στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για τα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού, του νέου αυτοκινητόδρομου που συνδέει τη Δυτική Ελλάδα και εκτείνεται από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα. Τα μεγάλα έργα «μπορούν να συμβαδίζουν με την προστασία του δημόσιου συμφέροντος», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας.
Στα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού βρέθηκε σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας, τονίζοντας ότι το συγκεκριμένο οδικό έργο –το οποίο πρόσφατα δόθηκε σε πλήρη λειτουργία- είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για όλη τη Δυτική Ελλάδα, για την Ήπειρο, που βγάζει από την απομόνωση μια ολόκληρη περιοχή και αναβαθμίζει το ρόλο της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.
Μιλώντας στην κεντρική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη το μεσημέρι στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Επισκοπικού, ο πρωθυπουργός είπε χαρακτηριστικά πως ένα όραμα για χιλιάδες πολίτες μιας ξεχασμένης γωνιάς της πατρίδας μας, παίρνει σάρκα και οστά και μάλιστα όταν, μετά από πολλά χρόνια, είχε δημιουργηθεί η εντύπωση πως η Ιόνια Οδός, θα είναι σαν το γιοφύρι της Άρτας.
Ακόμα, ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε πως «τα μεγάλα έργα που εξυπηρετούν τον πολίτη, που αναβαθμίζουν ολόκληρες Περιφέρειες και δίνουν οικονομική πνοή σε μια ξεχασμένη περιοχή της χώρας μας, μπορούν να συμβαδίζουν με την προστασία του δημόσιου συμφέροντος».
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο ιστορικό του συγκεκριμένου έργου και στην κινητοποίηση της κυβέρνησης, τα τελευταία χρόνια, ώστε αυτό να ξεμπλοκάρει και να ολοκληρωθεί.
«Τα έργα αυτά ξεκίνησαν το 2006, τέσσερις κυβερνήσεις πριν από μας, ολοκληρώνονται με μας. Αναπόφευκτη όμως ταυτόχρονα είναι και η σύγκριση της αποτελεσματικότητας, η σύγκριση του χρονοδιαγράμματος, από το 2006 ως το 2015, για την Ιόνια Οδό. Είχαμε την ολοκλήρωση περίπου του 50% των έργων σε εννέα χρόνια και μετά σήκωσαν κάποιοι τα χέρια ψηλά, καθώς το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους ήταν τέτοιο που τους ανάγκασε να σταματήσουν τα έργα. Μέσα σε δυόμισι χρόνια όχι μόνο καταφέραμε να ξεκολλήσουμε τα έργα, να τα επανεκκινήσουμε, όχι μόνο βρήκαμε μία φόρμουλα ευνοϊκή για το δημόσιο συμφέρον, αλλά καταφέραμε και τηρήσαμε απόλυτα τα χρονοδιαγράμματα και κάνουμε πράξη ένα όνειρο, ένα όραμα για όλη τη Δυτική Ελλάδα, ένα έργο πνοής για τη χώρα».
Έργα όπως η Ιόνια Οδός δεν έχουν για μας μόνο αυτοτελή σημασία, αλλά αποτελούν τμήματα, μέρος στρατηγικού σχεδίου που στοχεύει να αλλάξει στο σύνολό της την εικόνα της χώρας μετά από μια δύσκολη και παρατεταμένη πορεία μέσα στα πλαίσια σκληρής επιτροπείας και σκληρής δημοσιονομικής προσαρμογής, προσέθεσε ο Αλέξης Τσίπρας.
Καταλήγοντας, ο πρωθυπουργός συνεχάρη όλους όσοι εμπνεύστηκαν, εργάστηκαν, προσπάθησαν να γίνει πράξη αυτό το όνειρο, τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και των συναρμόδιων υπουργείων, τους μηχανικούς, τους εργάτες που δούλεψαν, και ευχήθηκε να είναι ένας καλοτάξιδος δρόμος που θα ανοίξει ορίζοντες και προοπτική για την Ήπειρο.
«Ραχοκοκαλιά» της Δυτικής Ελλάδας ο νέος αυτοκινητόδρομος
Ο αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός», στου οποίου τα εγκαίνια μίλησε την Τρίτη ο πρωθυπουργός, καλύπτει απαίτηση πολλών ετών, έχει μήκος 196 χιλιόμετρα και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Δυτικής Ελλάδας με μεγάλη αναπτυξιακή και κοινωνική σημασία. Διασχίζει δύο περιφέρειες (Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου) και τέσσερις νομούς (Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρεβέζης, Ιωαννίνων) και εκτείνεται από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα. Εκεί, συναντά τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας Οδού.
Ουσιαστικά ο νέος αυτοκινητόδρομος συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα, όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Παράλληλα, προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
Ουσιαστική χαρακτηρίζεται η συμβολή του στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς βελτιώνει την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, το ταξίδι από Αντίρριο έως και τα Ιωάννινα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά.
Ο αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός», βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη από τις 3 Αυγούστου 2017, οπότε παραδόθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και το τελευταίο τμήμα του.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, πέτυχε σε πολύ δύσκολες συνθήκες, να βγάλει και την «Ιόνια Οδό» από το πλήρες τέλμα. Αντιμέτωπη με δυσμενέστατους όρους συμβάσεων που είχαν συνάψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και υπέρογκες διεκδικήσεις αποζημιώσεων, η κυβέρνηση κατάφερε με πολύ δουλειά και σκληρή διαπραγμάτευση να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα να πετύχει δεσμευτικό και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου.
Στην επαναδιαπραγμάτευση για την «Ιόνια Οδό», έναντι των απαιτήσεων και κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πέτυχε όφελος για το ελληνικό δημόσιο και τον Έλληνα πολίτη το οποίο ανέρχεται σε 230.240.276 ευρώ.