Η μετεγκατάσταση του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά σε ένα «σύγχρονο και αξιοπρεπές κτήριο αντάξιο της ιστορίας της πόλης» τέθηκε στο επίκεντρο της ερώτησης της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ελένης Σταματάκη κατά τη διάρκεια του χθεσινού κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Σήμερα το Πρωτοδικείο, η Εισαγγελία και το Εφετείο Πειραιά στεγάζονται σε αγορασθέν από το ελληνικό δημόσιο επταώροφο κτήριο γραφείων στη διασταύρωση Σκουζέ και Φίλωνος, «λύση πρόχειρη, χωρίς σχεδιασμό που προτάθηκε και προεγκρίθηκε τη δεκαετία του 1980», ενώ η στέγαση των υπολοίπων δικαστικών υπηρεσιών παραμένει σε «μισθωμένα από το δημόσιο, εντελώς ακατάλληλα κτήρια γραφείων», για τα οποία μάλιστα καταβάλλονται ετησίως 1.134.00 ευρώ.
Όπως εξήγησε η βουλευτής, κατά καιρούς υπήρξαν πολλές προτάσεις για τη στέγαση των δικαστικών υπηρεσιών του Πειραιά - και μεταξύ αυτών και των μοναδικών Ναυτικών Δικαστηρίων της Ελλάδας - με πιο πρόσφατη το 2013 την πρόταση μεταστέγασης στις παλιές Καπναποθήκες του «Κεράνη» στο Δήμο Νίκαιας, κτίριο που όμως κρίθηκε ακατάλληλο για τη στέγαση των Δικαστηρίων με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Την ύπαρξη του προβλήματος και την ακαταλληλότητα του κτιρίου - το οποίο, όπως σημείωσε, δεν έχει έξοδο κινδύνου, ενώ η διαρρύθμισή του προκαλεί μεγάλες λειτουργικές δυσχέρειες στο Δικαστήριο - αναγνώρισε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Ν. Παρασκευόπουλος, προκρίνοντας ως καταλληλότερο χώρο το σημείο συμφωνίας όλων των παραγόντων (Δημάρχου Πειραιά, Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, δικαστικών παραγόντων) και της κοινωνίας του Πειραιά, δηλαδή τη Ράλλειο Σχολή, ιδιοκτησίας μάλιστα του Δήμου Πειραιά.
Αναφορικά με το χρόνο ολοκλήρωσης του έργου σημείωσε ότι με εντατική εργασία μπορεί να αρκέσουν τα δύο χρόνια από τη στιγμή της έναρξης, «αλλά αυτό θα είναι το μίνιμουμ το οποίο θα χρειαστεί για τις σχετικές εργασίες», ενώ έθεσε ως βασικότερο πρόβλημα τη χρηματοδότηση του κτιρίου. «Μία επιλογή είναι η ένταξη του κτιρίου στον τακτικό Προϋπολογισμό. Μια άλλη επιλογή είναι η ένταξή του στο ΣΔΙΤ, δηλαδή σε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη χρηματοδότηση κτιρίων» ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι εντός των επόμενων ημερών θα έχει την απάντηση των αρμόδιων Υπουργών, κ. κ. Σταθάκη και Σπίρτζη.
«Πηγαίνοντας εκεί τα δικαστήρια θα βοηθήσουν πολύ την πόλη και από τη στιγμή που έρχεται το τραμ και το μετρό θα υπάρξει και αποσυμφόρηση στο κυκλοφοριακό της. Άρα, πρέπει άμεσα κατά την άποψή μου και με αυτές τις παρεμβάσεις που και εσείς μας είπατε στα δύο άλλα Υπουργεία, να ενταχθεί το έργο στον καινούριο προϋπολογισμό. Και περιμένουμε πολύ άμεσα έστω να υπογραφεί μια πρώτη συμφωνία ανάμεσα στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, τον Δήμο Πειραιά και τους υπόλοιπους φορείς, για να δρομολογηθεί το έργο» ανταπάντησε με τη σειρά της η κα Σταματάκη.
(Πρώτη δημοσίευση: inagreece.gr)