Μόλις 232 εκατομμύρια ευρώ. Τόσο έκρινε το ΤΑΙΠΕΔ πως κοστολογείται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που οσονούπω περνά στα χέρια «ιδιωτών». Κι αν θεωρείτε την τιμή εξευτελιστικά χαμηλή, θεωρήστε δεδομένο πως κάνετε λάθος: ξέρετε εσείς καλύτερα από τη Morgan Stanley;

Προς τι η αναφορά στον – τόσο διάσημο από την εμπλοκή του στις «φουσκωμένες» αξιολογήσεις στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ που οδήγησαν στη μεγάλη κρίση του 2008 – επενδυτικό όμιλο; Θα αναφέρουμε απλώς πως ήταν ο ένας εκ των δυο χρηματοοικονομικών συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ στο κλείσιμο του «ντιλ» (σ.σ.: ο δεύτερος, η – εις διπλούν ανακεφαλαιοποιηθείσα – Τράπεζα Πειραιώς). Μια και ο λόγος για διεθνείς «ειδικούς», σημειώστε και τη (γερμανική) Hamburg Port Consulting (HPC) που ήταν ο ένας εκ των δυο τεχνικών συμβούλων. Ίσως όχι τόσο διάσημη όσο η Morgan Stanley, μα αν συνυπολογίσετε πως ο ένας εκ των τριών «επενδυτών» που θα αναλάβουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η (γερμανική) Deutsche Invest Equity Partners GmbH, θα κατανοήσετε καλύτερα τον λόγο της αναφοράς.

Οι άλλοι δυο «επενδυτές»; Οι Belterra Investments Ltd. (συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη) και Terminal Link SAS (θυγατρική της γαλλικής CMA). Σημειώστε εδώ ότι η CMA (σ.σ.: ανήκει σε μια από τις πιο γνωστές επιχειρηματικές οικογένειες της Γαλλίας, την οικογένεια Saadé) είναι ένας από τους μεγαλύτερους port operator στον κόσμο και ένα από τα βασικά μέλη της Ocean Alliance, δηλαδή της συμμαχίας τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην οποία συμμετέχει και η Cosco. Γίνεται αντιληπτό πώς περίπου συμπληρώνεται το παζλ;

Το ΤΑΙΠΕΔ στο μεταξύ πανηγυρίζει. Πέραν του ότι δεν πουλήθηκε ολόκληρος ο ΟΛΘ, αλλά μόνο το... 67%, κάνει λόγο για εξέλιξη που σηματοδοτεί «νέα εποχή» για το λιμάνι τις Θεσσαλονίκης αλλά και για τις «προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης» της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά. Διότι στο ΤΑΙΠΕΔ νοιάζονται – πρώτα απ' όλα! – για τα συμφέροντα της χώρας! Τζάμπα λέτε να έδωσε την επική 17ωρη μάχη το καλοκαίρι του 2015 ο πρωθυπουργός κ. Αλ. Τσίπρας προκειμένου η έδρα του ΤΑΙΠΕΔ να μείνει στην Ελλάδα και να μην πάει στο Λουξεμβούργο; Νίκη τότε, νίκη στην πώληση του λιμανιού του Πειραιά, νίκη και σήμερα! Νικάμε παντού!

Και θα συνεχίσουμε να νικάμε! Προσεχώς στο σφυρί βγαίνουν ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ (σ.σ.: ήδη αναζητά χρηματοοικονομικό σύμβουλο το ΤΑΙΠΕΔ). Εκεί να δείτε προοπτικές ανάπτυξης που θα ανοιχθούν! Με τις ευλογίες της Morgan Stanley ελπίζουμε!

--- --- --- --- ---

Σημ. 1: Ο τίτλος του κειμένου είναι δανεισμένος από σύνθημα των πλατειών του 2011 (Πουλάτε τα νησιά, πουλάτε τα λιμάνια, πουλήστε και τη μάνα σας και φύγετε τσογλάνια). Τότε που η σημερινή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε «έγκλημα» το «ξεπούλημα» της δημόσιας περιουσίας.

Σημ. 2: Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων και παρουσιάζοντας τα βασικά του θέματα, η ΕΡΤ1 δεν έκρινε άξια αναφοράς την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΘ.

Σημ. 3: Στο μεταξύ, πανηγυρίζουμε που η Λεπέν δεν ήρθε πρώτη στη Γαλλία, μα ελάχιστα πίσω από τον (απολιτίκ και νεοφιλελεύθερο) πρώτο Μακρόν, με αστρονομικά – για το κόμμα της – ποσοστά. Μια ακόμη... «νίκη»!

Ι. Δ. Σαμπανίκος
Συντάκτης: Ι. Δ. Σαμπανίκος Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.