Μπορεί χθες να θρήνησε το πανελλήνιο με φόντο την ανακοίνωση παγώματος της «επένδυσης» στις Σκουριές μα από αύριο (Τετάρτη 13.9) θα έχει λόγους να χαμογελά: συνεχίζεται βλέπετε η – διακοπείσα την προηγούμενη εβδομάδα – συνεδρίαση του ΚΑΣ με αντικείμενο την «επένδυση» στο Ελληνικό και, αν όλα εξελιχθούν όπως αναμένεται, ένα ακόμη «έργο πνοής» θα μπει σε τροχιά υλοποίησης, στο πλαίσιο – πάντα! – του Grinvest που ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Αλ. Τσίπρας εξήγγειλε από τη ΔΕΘ.

Το τι σημαίνει για την ελληνική οικονομία η «επένδυση» στο Ελληνικό, περιττό να αναφέρουμε: το πράττουν καθημερινά σχεδόν «έγκυροι» δημοσιογράφοι και ακόμη πιο «έγκυροι» δημοσιογραφικοί όμιλοι και οργανισμοί, συνεπώς, άπαντες γνωρίζουν πως, έτσι και μπουν οι μπουλντόζες στο χώρο του πρώην αεροδρομίου και αρχίσουν να σηκώνονται στον αέρα τα 80όροφα, θα φάμε (όλοι μας όμως!) με χρυσά κουτάλια. Μπορεί στο μεταξύ να έχουν διασφαλιστεί και όσα απαιτεί η Eldorado από την κυβέρνηση και ο χρυσός απ' τον οποίο θα κατασκευαστούν τα μαχαιροπίρουνα μας, να έρθει απευθείας απ' τις Σκουριές.

Τα καλά νέα δεν σταματούν εδώ: να σας θυμίσουμε την – έτοιμη προς πώληση, κι αστραφτερή μετά τη λογιστική της πλύση – ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Κοτζάμ 45 εκατομμύρια ευρώ θα εισπράξει (;) το ΤΑΙΠΕΔ! Ποσό που μπορεί στ' αυτιά σας να ακούγεται ελάχιστο, αλλά είναι επειδή δεν σπουδάσατε στο London School of Economics. Οι «μετρ» της οικονομίας – και δη, της νεοφιλελεύθερης – θα σας κουνήσουν το δάχτυλο λέγοντας πως δεν είναι απ' το αντίτιμο της πώλησης που θα απογειωθεί η ελληνική οικονομία αλλά απ' την κατακόρυφη αύξηση των εσόδων του οργανισμού μετά την παράδοσή του στους φωτισμένους «επενδυτές». Συνεπώς, καθόλου δεν πρέπει να αντιμετωπίσετε με σκεπτικισμό τη σημερινή κυβερνητική απόφαση να διαγράψει χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ ύψους 692 εκατ. ευρώ: μπορεί να χαρίζει 692 εκατομμύρια, αλλά παίρνει στο χέρι 45! Συν τον πακτωλό χρημάτων που θα προκύψει απ' το σοφό μάνατζμεντ των Ιταλών! Win – win κατάσταση!

Κι αν αμφιβάλλετε για τις ευεργετικές συνέπειες της παράδοσης δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτες, δείτε μόνο την περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που – ευτυχώς! – (ξε)πουλήσαμε στη Fraport: «από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν 5.433 εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων» λένε οι «επενδυτές» σε επίσημη ανακοίνωσή τους, απαντώντας στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη και τις σημερινές διαμαρτυρίες του (στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΜΕ – ΜΠΕ), σύμφωνα με τις οποίες «η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» καθώς «έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν». Δεν φταίνε οι επενδυτές, η κυβέρνηση φταίει καθώς τα έργα που έχουν αναλάβει να υλοποιήσουν οι (φίλοι!) Γερμανοί, μπορούν να ξεκινήσουν μόνον αφού «πρώτα εγκριθούν από το Υπουργείο και τα 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece». Τι να κάνουν οι άνθρωποι χωρίς εγκεκριμένο master plan, μάγια να κάνουν; Γίνεται να πέσει χλωρίνη στην τουαλέτα αν δεν έχει επικυρωμένο αντίγραφο του σχετικού master plan το συνεργείο καθαριότητας; Θαύματα ζητάτε;

Σημειώστε πάντως πως κάτι ανάλογο ζητά και η Eldorado Gold (και θα ζητήσουν πιθανότατα μεθαύριο και οι Ιταλοί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ): εκεί βεβαίως δεν υπάρχει θέμα master plan μα περιβαλλοντικών μελετών. Αν εγκριθούν, και τα έργα θα συνεχιστούν, και – πιθανότατα – δεν θα διεκδικήσει την αποζημίωση – μαμούθ των 10 δισ. ευρώ για διαφυγόντα κέρδη. Win – win κατάσταση κι εδώ! Στους κατοίκους μόνο να το πούμε με τρόπο!

Όχι, για την Lamda Development και την «επένδυσή» της στο Ελληνικό μην ανησυχείτε: αποκλείεται να προκύψουν εκεί ανάλογα προβλήματα, πριν καν υποβληθούν θα πάρουν την απαιτούμενη έγκριση οι περιβαλλοντικές μελέτες! Κι όσο για τους διαμαρτυρόμενους... υπάρχουν και τα ΜΑΤ! Τζάμπα τα εκπαίδευαν στις Σκουριές τόσον καιρό;

Ι. Δ. Σαμπανίκος
Συντάκτης: Ι. Δ. Σαμπανίκος Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.