Το έλλειμμα των αστικών συγκοινωνιών κατά το πρώτο δεκάμηνο του 2015 – της τάξεως των 25,5 εκατομμυρίων ευρώ σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟAΣΑ – τέθηκε στο επίκεντρο της ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ, Κωστή Χατζηδάκη κατά τη διάρκεια του σημερινού κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Ο βουλευτής επισήμανε ότι το ίδιο χρονικό διάστημα του 2014 υπήρξε λειτουργικό πλεόνασμα της τάξεως των 3,7 εκατομμυρίων ευρώ και αναρωτήθηκε πως συνέβη αυτή η χειροτέρευση αν και οι διοικήσεις τις δύο αυτές χρονιές ήταν ίδιες, πως καλύφθηκε και με ποιές κινήσεις θα επιχειρήσει την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Σπίρτζης.
Στην απάντησή του, ο Υπουργός απέδωσε την υστέρηση στα έσοδα του Οργανισμού – η οποία καλύφθηκε με κρατική ενίσχυση της τάξης των 22 εκατομμυρίων ευρώ – στη μείωση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου και στην ενσωμάτωση του ΦΠΑ στην υπάρχουσα τιμή του. Πρόσθεσε ακόμα ότι οι νέες διοικήσεις που εγκαταστάθηκαν στους Οργανισμούς πριν τρεις ημέρες θα εφαρμόσουν την πολιτική της Κυβέρνησης, κάτι που δεν ήταν εφικτό με τις διοικήσεις που απήλθαν.
«Θα μας δώσετε κι εσείς και όλοι οι υπόλοιποι λάτρεις αυτής της εξυγίανσης που κάνατε τόσα χρόνια στις αστικές συγκοινωνίες – γιατί οι πολίτες ξέρουν πάρα πολύ καλά, το ζούσαν και το ζουν στην καθημερινότητά τους, γιατί χρησιμοποιούσαν τις αστικές συγκοινωνίες, βίωναν καθημερινά στα χρόνια που κυβερνήσατε την απαξία, τις κακές υπηρεσίες, τη μείωση των δρομολογίων και στα λεωφορεία και στο μετρό, την ελλιπή ασφάλεια και πολλά άλλα – επειδή έχουν τοποθετηθεί οι νέες διοικήσεις τρεις - τέσσερις μέρες μόνο και όντως γι’ αυτόν τον λόγο υπάρχει καθυστέρηση στις δράσεις του action plan – και εμείς, για να κάνουμε την αυτοκριτική μας, καθυστερήσαμε λόγω της συγκυρίας να αλλάξουμε αυτές τις διοικήσεις, αλλά το κάναμε – θα μας δώσετε ελάχιστους μήνες, για να δείτε ποιο θα είναι το άλλο κοινωνικό πρόσωπο των αστικών συγκοινωνιών, με κοινωνική ευαισθησία, με δράσεις που θα κάνουνε βιώσιμους και όχι κατ’ επίφαση αυτούς τους οργανισμούς, από την ποιότητα και την αύξηση του συγκοινωνιακού έργου, όχι από λογιστικά τύπου ‘μαγειρέματα’» κατέληξε.
(Πρώτη δημοσίευση: inagreece.gr)