Πρόταση νόμου για την επαναφορά και επέκταση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος και την ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας κατέθεσε στη Βουλή η Δημοκρατική Συμπαράταξη ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, καθώς – όπως επισημαίνουν – «η Κυβέρνηση αντί να εντείνει την προσπάθεια ενισχύοντας τους θεσμούς κοινωνικής προστασίας και τα αντίστοιχα προγράμματα αδρανεί χαρακτηριστικά ένα χρόνο τώρα, χαμένη στην αναζήτηση των ιδεολογικών χαρακτηριστικών της πολιτικής της».

Ειδικότερα η δέσμη μέτρων που προτείνεται αφορά:

1). Την επαναφορά και επέκταση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος από την 1η Απριλίου 2016.

Το πρόγραμμα είχε εφαρμοστεί πιλοτικά για ένα εξάμηνο με ημερομηνία έναρξής την 1η Νοεμβρίου 2014, ενώ είχε προβλεφθεί η επέκτασή του σε όλη τη χώρα που δεν προχώρησε, γιατί «η Κυβέρνηση δεν επιθυμούσε κατά δήλωση των αρμόδιων Υπουργών την πολιτική αυτή».

Όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που είχε εγκρίνει την Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη εγκάλεσε την Ελλάδα για την άρνηση συνέχισης του σχεδιασμού και ουσιαστικά επανέφερε τον σχεδιασμό μέσω του Μνημονίου Συνεργασίας, προτείνεται αυτή τη φορά η έναρξη υποβολής αιτήσεων από 01/03/2016 και του δικαιώματος από 01/04/16.

2). Την αντιμετώπιση καθυστέρησης υλοποίησης του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους άπορους (ΤΕΒΑ).

Στο Υπουργείο Εργασίας έχουν παραδοθεί :

α. Εγκεκριμένο από την Ε.Ε. επιχειρησιακό σχέδιο υπό τον τίτλο «Επισιτιστική βοήθεια και βασική υλική συνδρομή».

β. Το ποσό των 330 εκατομμυρίων ευρώ

γ. Οι κοινωνικές συμπράξεις που θα υλοποιήσουν το πρόγραμμα και στις οποίες προτείνεται να μεταφερθεί το 100% των ποσών, προκειμένου να αρχίσει η υλοποίηση των προγραμμάτων.

3). Την προστασία της πρώτης κατοικίας για τους ενταγμένους στο Νόμο 3869/2010. Ειδικότερα ζητείται να προβλεφθεί ρητά ότι οι ευνοϊκές για τον οφειλέτη ρυθμίσεις λόγω υπαγωγής στο Ν. 3969/2010 δεν θίγονται λόγω της ανάθεσης της διαχείρισης ή της μεταβίβασης της απαίτησης σε άλλο φορέα, καθώς και λόγω οποιασδήποτε μεταβολής στο πρόσωπο του δανειστή ή κάποιου από τους τυχόν περισσότερους δανειστές ή από οποιαδήποτε μεταβολή στο κανονιστικό πλαίσιο εποπτείας επί του δανειστή ή κάποιου από τους τυχόν περισσότερους δανειστές ή επί του φορέα που αναλαμβάνει τη διαχείριση της απαίτησης ή στον οποίο μεταβιβάζεται η διαχείριση της απαίτησης κατά του οφειλέτη.

4). Την επαναφορά στα 1500 ευρώ του ακατάσχετου λογαριασμού και την προστασία προνοιακών, αναπηρικών επιδομάτων και κάθε μορφής βοηθημάτων ή οικονομικών ενισχύσεων που χορηγούνται σε ευπαθείς ομάδες ή πολίτες που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, τα οποία δεν κατάσχονται, δεν συμψηφίζονται με άλλες τυχόν οφειλές , ούτε παρακρατούνται για οποιοδήποτε λόγο και δεν υπολογίζονται στο ακατάσχετο ποσό των 1500 ευρώ.

5). Τη στελέχωση των ΚΕΠ και την υποστήριξη δράσεων κοινωνικής προστασίας.

6). Την ανάκτηση της αυτοτέλειας των Κέντρων Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης ατόμων με αναπηρία (ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ) και την ένταξή τους από την 1η Ιουλίου 2016 στα κέντρα κοινωνικής πρόνοιας.

(Πρώτη δημοσίευση: inagreece.gr) 

Κυριακή Παπαναστασίου
Συντάκτης: Κυριακή Παπαναστασίου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.