Χωρίς να παραβιάσεις το FIR του διαμεσολαβητή-ταμία που απλώς κρατάει το φανάρι, τείνεις προς την πλευρά του μία κάρτα ή το κινητό σου τηλέφωνο, και, κάπου στον κυβερνοχώρο, αλάνθαστα χρηματοπιστωτικά σπερματοζωάρια τρέχουν από τσιπ σε τσιπ να πραγματοποιήσουν αντ’ εσού την επαφή που δεν κάνεις . Στην πορεία καθίστανται έγκυα ποικίλα ψηφιακά ωά, μπαίνουν τα kilobytes στους φούρνους, κανελλώνονται τα giga και ένα διακριτικά ανοργασμικό «μπιπ» επισφραγίζει τον επιτυχή τερματισμό που σε απελευθερώνει πλήρως από το πρόσκαιρο χρέος σου, ενώ, σε επικοινωνιακό τουλάχιστον επίπεδο, ήσουνα ήδη απελευθερωμένος.

Έτσι συνέβαινε στη διαφήμιση, έτσι συμβαίνει και σε σένα που είσαι η διαφήμιση της διαφήμισης.

Η όλη σύλληψη της ιδέας των ανέπαφων συναλλαγών, εν τη γενέσει της, επιτρέπει να είσαι χαρούμενος ελεύθερος σκοπευτής, με το ένα πόδι «εντός» και το άλλο πόδι «εκτός» από «τα αυτά»… της εμπορικής πράξης. Είσαι, ρε παιδί μου, κεφάτος, γυρίζεις από του τραπεζόπουλου…

Μερικά κλάσματα δευτερολέπτου μετά το μπιπ, μπορεί να έχεις ήδη ξεκουμπωθεί για να ξαλαφρώσεις στην τουαλέτα, ή, κούφια η ώρα, να βγήκες ενθουσιασμένος στον δρόμο και να πατήθηκες από διερχόμενο όχημα. Πάντως δεν καθυστέρησες, δεν έβαλες το χεράκι σου, δεν συνελήφθης εξαπίνης να μη θυμάσαι το pin, δεν εκτέθηκες, δεν αναγνώρισες καμιά πατρότητα. Για λίγο, αν θες, δύνασαι να απωθήσεις τη συναλλαγή στο ασυνείδητο, ως μη γενόμενη. Άλλωστε και ο αντισυμβαλλόμενος, το έτερον ήμισυ, μπορεί να μη γνωρίζει ακόμα ότι διημείφθη κατιτίς μεταξύ σας. Θα πληροφορηθεί το ευτυχές γεγονός ο λογιστής του, πιθανότατα μαζί με πολλά άλλα ευτυχή γεγονότα, όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου και των πληρωμών.

Όλα αυτά έχουν κάτι από τη θεωρία του Χάους και από Μεσαιωνική Μαγεία. Η επίδειξη μίας κάρτας σε ένα σούπερ μάρκετ προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις με πολλαπλές επιπτώσεις, οικονομικές, ψυχολογικές κ.λπ…, σε πολλούς ανθρώπους και σε ποικίλα επίπεδα.

(Ωστόσο, αν σήκωνες στα μούτρα του παπουτσή σου στα 1550 μ.Χ. ένα μικρό πλαστικό μπιλιέτο με την υπόσχεση και την προσδοκία να γεμίσει το πουγκί του, θα σου κλείνανε ραντεβού με τον Ιεροεξεταστή αυθημερόν. Θα ήσουν Μάγος, θα ήσουν Στοιχείο!!!)

Αυτές οι ανέπαφες συναλλαγές, πάντως, εφόσον δεχτούμε ότι οι προθέσεις του καθενός είναι πραγματικά δικές του και όχι «προγράμματα» που τρέχει λόγω του νέφτι που του βάζουν στον ποπό υποσυνείδητες βουκέντρες , νομιμοποιούνται πλήρως από τη συναίνεση των χρηστών (και των Παναγιών ενίοτε).

Οι άλλες είναι το πρόβλημα… Οι ανέπαφες συναλλαγές που λαμβάνουν χώρα εν αγνοία των εμπλεκόμενων ή και κόντρα στη βούλησή τους. Κάνει τις συναλλαγές της π.χ. η Έφη, κάνει τις επαφές του ο Ευκλείδης, αφού έχουν προκάνει ήδη τις συναλλαγές τους οι προϊστάμενοί τους και οι προϊστάμενοι των προϊσταμένων τους… και… μπιιιιπ…, τρως εσύ την ανέπαφη. Ρεύεται ενδοοικογενειακά ο Βόφγκανκ Σόιμπλε, χαϊδεύει τον αφαλό του το ΔΝΤ και μπιιιιπ κατακυρώνεται το λαπαροσκοπικό ρούφηγμα του μεδουλιού από τα κόκαλα του παππού.

Και στην αρχή τουλάχιστον, πηγαίναμε όλοι τσατισμένοι να ζητήσουμε κίνηση του λογαριασμού. Ενοχλούμασταν γιατί δεν είχαμε αγοράσει τίποτα, εκτός από Κυβερνήσεις. Στην πορεία το συνηθίσαμε. Σύνδρομο της Στοκχόλμης για τις αγορές από το στοκ…, από τα αποθέματα. Πάνω στο μπιιιπ γνέφουμε καταφατικά στο υπερπέραν ότι αποδεχόμαστε την υπερατλαντική ανέπαφη χρέωση. Αυτό το μπιιιπ είναι δικό μας και δικό μας. Είναι επίσης προκαταβολικά δικό μας ό,τι άλλο στο μπιιιπ… μας έχει κληρώσει η λαχειοφόρος των συναλλαγών που δεν κάναμε.

Προς το παρόν οι χρεώσεις μένουν μόνο οικονομικές. Μόνο οικονομικές ήταν οι χρεώσεις και στη Συρία πριν γίνει της Συρίας. Στις μεγάλες διαφημίσεις, δηλαδή στα δελτία ειδήσεων, διαφαίνεται καμιά φορά η πιθανότητα να αρχίσουν πάνω στα μπιιιπ να χάνονται κι άλλα πράματα, μεταξύ των οποίων, μερικές βραχονησίδες, που είναι η πιο ήπια περίπτωση. Θα δείξει. Θα φανεί στην εκτύπωση.

Ό,τι συμβαίνει στις διαφημίσεις, θα συμβεί και σε μας που είμαστε η διαφήμιση των διαφημίσεων…

Μπιιιιιιιπ…

Συντάκτης: Τζένη Κωστοπούλου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.